Αίτια και εκλυτικοί παράγοντες της ημικρανίας

Διαχειριστείτε την ημικρανία σας

Ίσως να μην είναι πάντα εύκολο να αποτρέψετε μια κρίση ημικρανίας, αλλά υπάρχουν ορισμένες συμβουλές που μπορεί να σας βοηθήσουν να τη διαχειριστείτε.

Εντοπίστε τους εκλυτικούς παράγοντες

Αν και μπορεί να γνωρίζετε ήδη τι προκαλεί την ημικρανία σας, είναι πάντα χρήσιμο να κρατάτε ημερολόγιο. Καθώς οι εκλυτικοί παράγοντες είναι διαφορετικοί για κάθε άτομο1, η καταγραφή των ημικρανικών κρίσεων σε ένα ημερολόγιο, συχνά σας βοηθά να εντοπίσετε τους συνήθεις για εσάς εκλυτικούς παράγοντες και να παρακολουθείτε τη συνολική επίπτωση της ημικρανίας στην καθημερινότητά σας.

Αποφύγετε τους εκλυτικούς παράγοντες για την ημικρανία

Δεν είναι εύκολο να ζείτε με ημικρανίες, αλλά εφόσον γνωρίζετε ποιοι είναι οι εκλυτικοί παράγοντες στη δική σας περίπτωση, ενδεχομένως να είναι πιο εύκολο να τους αποφύγετε. Η αποφυγή αυτών των παραγόντων μπορεί να γίνει μέρος της καθημερινότητάς σας.

Είναι σημαντικό να μιλήσετε για την ημικρανία σας, ώστε να καταλάβουν οι κοντινοί σας άνθρωποι πόσο σημαντικό είναι να έχετε όσο το δυνατόν περισσότερες ημέρες χωρίς ημικρανικές κρίσεις, αλλά και πώς θα μπορούσαν να σας προσφέρουν την υποστήριξη που χρειάζεστε.

Ενδεχομένως να μην μπορείτε να ελέγξετε κάθε κρίση. Παρ’ όλα αυτά, μια προσεκτική καταγραφή των εκλυτικών παραγόντων και η αποφυγή τους πιθανόν θα σας επιτρέψουν να περιορίσετε τον αριθμό των κρίσεων.

Διαχειριστείτε τους εκλυτικούς παράγοντες

Είναι πιθανό να μπορέσετε να περιορίσετε τον αριθμό των κρίσεων, εάν εντοπίσετε και αποφύγετε τους εκλυτικούς παράγοντες1 που πιθανόν προκαλούν ημικρανία. Παρ’ όλα αυτά, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι οι εκλυτικοί παράγοντες δεν προκαλούν πάντα ημικρανία και ότι ακόμα και εάν τους αποφύγετε, μάλλον δεν θα απαλλαγείτε ολοκληρωτικά απο τις κρίσεις ημικρανίας.

Μία εύκολη και βασική μέθοδος που βοηθά στη διαχείριση της ημικρανίας, είναι να ακολουθείτε έναν υγιεινό τρόπο ζωής: Η άσκηση, ο ύπνος και τα γεύματα με τη σωστή συχνότητα σε συνδυασμό με τη σωστή ενυδάτωση, συμβάλλουν στη διαχείριση της ημικρανίας και οφελούν ταυτόχρονα με πολλούς άλλους τρόπους την υγεία σας.

Τεχνητή ξυλεία

Ξυλεία

Εδώ αναφέρονται όσα δομικά υλικά κατασκευάζονται με βάση τα απορρίμματα της κατεργασίας του ξύλου ή γενικά το ξυλώδες τμήμα των φυτών.

Η τεχνητή ξυλεία παράγεται μετά από ισχυρές και ποικίλες μηχανικές ή και χημικές κατεργασίες των παραπάνω πρώτων υλών. Δεν διατηρεί κανένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ξύλου, από το οποίο προήλθε, σε αντίθεση με τα ήδη γνωστά είδη ξύλων, τα οποία προκύπτουν με απλή κοπή και ξήρανση των κορμών των δένδρων και διατηρούν όλες τις ιδιότητες του μητρικού ξύλου. Η τεχνητή ξυλεία κατασκευάστηκε για να αντιμετωπιστούν τα σοβαρά ελαττώματα, που παρουσιάζει το κοινό ξύλο, δηλαδή ανομοιομορφία αντοχής, συρρίκνωση, ρόζους, αδυναμία στη φωτιά κ.ά. Επίσης, με την παραγωγή της αξιοποιούνται οι τεράστιες ποσότητες απορριμμάτων, που αφήνει η κοπή των ξύλων, καθώς και τα ξύλα κακής ποιότητας, που είναι ακατάλληλα για οποιαδήποτε χρήση. Η τεχνητή ξυλεία παράγεται συνήθως με τη μορφή φύλλων ή πλακών πάχους από δέκατα του χιλιοστού έως λίγα εκατοστά και με υπόλοιπες διαστάσεις (πλάτος και μήκος) που εξαρτώνται κυρίως από το εργοστάσιο παραγωγής ή από τους κανονισμούς που ισχύουν στα διάφορα κράτη. Ας δούμε παρακάτω μερικά παραδείγματα:

Aντικολλητά φύλλα (κόντρα-πλακέ).

Αποτελούνται από αριθμό λεπτών φύλων, το καθένα από τα οποία έχει πάχος μεταξύ 1 και 2,5 mm. Τα φύλλα αυτά συγκολλούνται μεταξύ τους, ώστε να προκύψει λεπτή πλάκα πάχους μερικών χιλιοστών που ονομάζεται «κόντρα πλακέ». Τα λεπτά φύλλα προέρχονται από κορμούς δένδρων με μαλακό και χωρίς ρόζους ξύλο, όπως είναι το σκλήθρο, η λεύκα, ο οκουμές, η σημύδα και μόνο για κόντρα-πλακέ πολυτελείας χρησιμοποιούνται για τις ορατές επιφάνειες φύλλα προερχόμενα από δρυς, καρυδιές κ.ά.

Πλάκες από αποϊνωμένο ξύλo (ινόπλακες).

Από τις ίνες ξύλων κατώτερης ποιότητας κατασκευάζεται σήμερα μεγάλος αριθμός ειδών τεχνητής ξυλείας που χρησιμοποιούνται ευρύτατα όχι μόνο στη δομική, αλλά και σε πολλές άλλες εφαρμογές. Η αποϊνωση του ξύλου, δηλαδή η απελευθέρωση των ινών από τις υπόλοιπες ουσίες, που περιέχονται στο ξύλο, γίνεται με δύο μεθόδους:

  • Με μηχανικά μέσα και ενδεχομένως χημική κατεργασία με αλκάλωση.
  • Με χρήση ατμού και υψηλές πιέσεις (μέχρι 85 atm). Με απότομη πτώση της πίεσης και εξάτμιση επιτυγχάνεται ο αποχωρισμός των ινών.

Κυκλάδες

Μπορεί να κάνεις συχνά τις διακοπές σου στις Κυκλάδες, αλλά έχεις ποτέ αναρωτηθεί πόσα και ποια νησιά τις απαρτίζουν; Πριν από τις καλοκαιρινές σου εξορμήσεις, πάρε τις πληροφορίες που χρειάζεσαι σε περίπτωση που θελήσεις να εντυπωσιάσεις την παρέα με τις γνώσεις σου.

Το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στο Αιγαίο

Οι Κυκλάδες είναι το μεγαλύτερο νησιωτικό σύμπλεγμα στο Αιγαίο: Περιλαμβάνει 33 νησιά, που αποτελούν τον Νομό Κυκλάδων – με έδρα του την Ερμούπολη της Σύρου. Το μεγαλύτερο νησί (σε έκταση και πληθυσμό) είναι η Νάξος.

Η διάταξη των νησιών είναι σε δύο παράλληλες ευθείες σε συνέχεια του Σουνίου και της Ευβοίας. Γι΄ αυτό και διαχωρίζονται σε Δυτικές και Ανατολικές Κυκλάδες.

Οι αρχαίοι γεωγράφοι τις ονόμασαν έτσι λόγω της κυκλικής τους διάταξης γύρω από την ιερή νήσο Δήλο.

Κατά σειρά μεγέθους οι Κυκλάδες είναι:

Νάξος – Άνδρος – Πάρος – Τήνος – Μήλος – Κέα – Αμοργός – Ίος – Κύθνος – Μύκονος – Σύρος – Σαντορίνη (Θήρα) – Σέριφος – Σίφνος – Σίκινος – Ανάφη – Κίμωλος – Αντίπαρος – Φολέγανδρος – Μακρόνησος – Πολύαιγος – Ηρακλειά – Γυάρος – Κέρος – Ρήνεια – Δονούσα – Θηρασία – Σχοινούσα – Αντίμηλος – Δεσποτικό – Άνω Κουφονήσι – Κάτω Κουφονήσι – Δήλος.

Τα έξι μικρά νησάκια μεταξύ Αμοργού και Νάξου (Κουφονήσια, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα και Κέρος) αποτελούν τις Μικρές Κυκλάδες.

Επίσης ο νομός Κυκλάδων περιλαμβάνει πολλά μικρότερα νησιά καθώς και συστάδες νησιών όπως η συστάδα Αντιπάρου, οι νησίδες Μακάρες, η Άνυδρος (ή Αμοργοπούλα), το Ασπρονήσι, η Νέα Καμένη, η Παλαιά Καμένη, η Ασκανιά, η Εσχάτη, η Χριστιανή, η Νικουριά, η Καρδιώτισσα, η Κιτριανή, η Σεριφοπούλα, το Γλαρονήσι, το Ρευματονήσι, το Αβολαδονήσι, το Τραγονήσι, τα Αβελονήσια και το Σχινονήσι.

Βέβαια κάποια από τα μικρά νησιά δεν κατοικούνται (Κέρος, Ρήνεια, Αντίμηλος κ.ά.), ενώ σε αρκετά οι κάτοικοι δεν ξεπερνούν τους 300 (Σίκινος, Ανάφη κ.ά.).

Πηγή  http://www.vacation-in-greece.gr/cyclades/

Παραμύθια και ταινίες ικανά για διατροφικές διαταραχές

Παραμύθια και ταινίες ικανά για διατροφικές διαταραχές

Τι δείχνει νέα έρευνα των επιστημόνων:

Τίποτα δεν είναι τυχαίο για την αύξηση των κρουσμάτων νευρικής ανορεξίας. 

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Eating disorders, η επιθυμία των νέων κυρίως κοριτσιών για πολύ αδύνατο σώμα ξεκινάει από τις εικόνες και τα ερεθίσματα που δέχονται από τα media. 

Από τα αποτελέσματα της μελέτης προκύπτει ότι πολλές παιδικές ταινίες προβάλλουν το στερεότυπο του αδύνατου και καλλίγραμμου σώματος ως βασική επιδίωξη για ένα παιδί.

Από τις ταινίες που εξετάστηκαν ήταν αυτές της Σταχτοπούτας και της Μικρής Γοργόνας. Σύμφωνα με την έρευνα, αυτές σχετίζονται περισσότερο με τέτοιου είδους μηνύματα, ενώ αντίθετα μια πιο παλιά αυτή του ΕΤ είχε τα λιγότερα.

Όσον αφορά παραμύθια και βιβλία, αυτό με το πιο έντονο στοιχείο επιδίωξης και προβολής της έντονης λεπτότητας ήταν η Ραπουνζέλ.

Τα μωρά που κοιμούνται λιγότερο τρώνε και περισσότερο

Τα μωρά που κοιμούνται λιγότερο τρώνε και περισσότερο

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Obesity

Νέα μελέτη έρχεται να συσχετίσει την έλλειψη ύπνου στα μωρά με την παχυσαρκία. 

Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Obesity και συμπεριέλαβε παιδιά σε περισσότερες από 1.300 βρετανικές οικογένειες.

Από τα συμπεράσματα της μελέτης φάνηκε ότι όσα μωρά συμπλήρωναν λιγότερο από 10 ώρες ύπνου την ημέρα κατανάλωναν περίπου 10% περισσότερες θερμίδες από εκείνα που έφταναν τις 13 ώρες.

Αυτή είναι η πρώτη μελέτη που συνδέει την ποσότητα του ύπνου με την κατανάλωση θερμίδων σε παιδιά μικρότερα των 3 ετών. Προηγούμενες μελέτες σε ενήλικες και μεγαλύτερα παιδιά έχουν συσχετίσει επίσης την έλλειψη ύπνου με την παχυσαρκία, καθώς φαίνεται ότι οδηγεί τους ανθρώπους στο να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού.

Το παιδί μου δεν βλέπω να έχει κανένα πρόβλημα στα δόντια του. Γιατί να το πάω σε παιδοδοντίατρο και όχι στον δικό μου οδοντίατρο;

lb22-3

Ο/η παιδοδοντίατρος είναι ο ειδικός για τα παιδιά από τη γέννηση μέχρι τα εφηβικά χρόνια. Τα μωρά, τα παιδιά προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας, όλα χρειάζονται διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τη συμπεριφορά τους, με την καθοδήγηση της ανάπτυξης των δοντιών και του προσώπου τους για να βοηθηθούν ώστε να αποφύγουν μελλοντικά προβλήματα. Ο παιδοδοντίατρος είναι ο καλύτερος ειδικός για να καλύψει αυτές τις ανάγκες.

Ο/η παιδοδοντίατρος έχει λάβει ειδική επιπλέον εκπαίδευση που του επιτρέπει να παρέχει την πλέον σύγχρονη θεραπεία για ένα μεγάλο εύρος των οδοντιατρικών προβλημάτων των παιδιών.
Έχει εκπαιδευτεί για να αντιμετωπίζει ασθενείς με ειδικές ανάγκες που μπορεί να έχουν συναισθητικές, σωματικές ή πνευματικές αναπηρίες. Εξαιτίας αυτής της ειδικής εκπαίδευσης πολλοί γονείς σοφά επιλέγουν ένα παιδοδοντίατρο για τη θεραπεία των γονιών του παιδιού τους.